14. februar 2011

O for Overvintring

Vinteren er rett og slett vakker på fine dager


På dager som den dere ser her, er jeg ikke mye ute, for det blir for kaldt for meg, men jeg bare MÅ ta noen bilder ;)


Er ikke helt god på sånne overtro-ting, men er vel overbevist om at det å trosse årstiden ved å la silkeblomstene lyse opp ute, er å utfordre skjebnen.. Men vi tør ;)
Det samme gjelder vel å la klesklypene henge...


Sjøl om Overtro også begynner på O, var det Overvintring som var overskriften... og bortsett fra at jeg rømmer til varmere strøk om litt over et døgn bare, pleier jeg stort sett å overvintre hjemme... Og synes det er hardt...


men om jeg syns det kan være tøft, tenker jeg på all de stakkars dyra som heller ikke syns vinter er særlig kult... Jeg er enda ikke enig med meg sjøl om hvor fuglene (eller fævvLane som jeg ville sagt) er når være er som tøffest, men jeg gjør mitt for at de skal ha det best mulig...


Her sitter en liten meis og venter på tur, for å spise peanøtter av nøttehuset vi har på trappa.. Dem er så søte.. og den dagen var de så heldige at Kattene syns det var for kaldt å gå ut på jakt, så de kosa seg med å følge med innenfra..

Ingen kommentarer: