18. oktober 2013

En rolig oktoberfredag :)

Våkna litt tidlig i dag og fikk med meg litt fantastisk månelys. Det er jo ikke særlig lett å fotografere syns jeg og spesielt siden jeg var i halvsøvne og ikke orka dra fram fotostativ og kremkamera, ble dette det beste bilde av saligheta.
 
Formiddagen har jeg brukt på de berømte regningene og ellers susa rundt på PC'n og fixa litt i bildekaoset.... Julegaver er også så vidt begynt på :))
Kattene, her representert ved Pelsus Dottus Ariellus, har kost seg med at mor for en gangs skyld fyrer godt i ovnen på formiddagen og ikke bråker så inmari med synging og sånt... for da kan de få sovet litt godt ;) 
Plutselig ser jeg i sidesynet mitt at noen er ute i hagen... for dere som vet åssen stua er innredet og om jeg da sier at jeg ikke satt i "min" sofa- så skjønner dere hvor fantastisk syn jeg har ;)  nok tull... Det var i hverfall 4 eplespisere som var på besøk. Nå har de nesten spist opp alle eplene som lå der og jeg lurer litt på om jeg skal prøve å få til en epleavtale med noen... Men da må jeg passe på at avtalen varer vinter'n ut.... også er det jo det at jeg ikke kan lagre epler inne da... 
Koselig er det hverfall. Håper de kan komme igjen og bli tryggere her, så jeg kan få bedre bilder i løpet av høsten/vinter'n. Vet jo at de bor rett i nærheten her for dette er "rådyr-gjengen min" Og nåde dem som lusker rundt i skogen her med våpen om de skyter en av dem... hmmmm (har vel egentlig ikke stemmerett på det, siden det er et fast jaktlag som sitter rundt i skogen her om høsten... men jeg kan kjøre Maaaaange ganger fram og tilbake på gårdsveien ;)) 

Ingen kommentarer: