17. mars 2010

God kveld godtfolk :)


Ja dere lurer kanskje på hva som kommer nå etter dette bildet... Hehe, men trur vel det skal stå uten videre kommentarer...
Jeg er trøtt og har bare rabla ned... så alt av skrivefeil og kommafeil kan dere bare overse takk :)

Den avtalen jeg hadde i morra tidlig har jeg ikke lenger og jeg er så heldig å være trygda så jeg kan ligge å sove til laaaaangt utpå dagen...
Ja , tenk så heldig jeg er....

Lurer noen ganger på om folk som tenker sånn, noen gang skjønner at de aller fleste som har fått uføretrygd har fått det av en grunn... Føles ikke sånn... Det kjennes mer som at alle som står på ufør er late snyltere som de som fantastisk flinke skattebetalere må jobbe rævva si av for...

Det er jammen ikke til å spøke med å skulle si til enhver som spør om hva jeg driver med (et spørsmål som er veldig vanlig stilt av mennesker jeg ikke kjenner enda engang fordi det har blitt et helt vanlig spørsmål i small-talk-verdnen vi lever i...) at jeg er er 30 år og trygda...

Det synes jo ikke uttapå hvor mye det faktisk koster meg å ha et "normalt dagligliv". For jeg klarer ganske mye! Og på gode dager tenker jeg sjøl også: Herregud se å skaff deg en jobb!....
Men sannheten er at jeg har minst en jobb, når som helst jeg er klar for det igjen...
En annen sannhet er også at det kan jeg ikke nå!!! Tru meg jeg har pusha og pusha og jeg har prøvd og prøvd...

En dag skal jeg være fullt ut i stand til å "jobbe som normale folk gjør" og det gleder jeg meg til!!
Men akkurat nå håper jeg også at søknaden om "varig" ufør skal bli innvilga så ikke økonomisk usikkerhet skal være med å spolere mulighetene mine til å jobbe meg gjennom de egentlige problemene mine...

En dag skal jeg bli en "flink" skattebetaler som hjelper andre som for en kortere eller lengre periode trenger hjelp fra folketrygden for å klare seg.

4 kommentarer:

Hege Kristin sa...

ja verden er ikke lett for alle og en hver,aller helst skulle alle mennesker hvert a4 og jobbet og gjort alt som er vanlig.Jeg vet at du også jobber hver dag,men ikke fysik.....og desverre er det det alle mennesker legger merke til.
Kos deg og sov lenge i morra du Marianne for det hender vel at natta noen ganger blir lang.....kjempe klem fra ei som er veldig glad i deg og setter utrolig pris på å få være din venn...

Unknown sa...

Takk skal du ha, Hege!! Våkna uforskamma tidlig idag pga klokka i naborommet halv seks idag... men går ikke av veien for å snorke litt seinere på dagen jeg vettu ;)
Håper du får en fin dag idag!!

Anonym sa...

De som kjenner deg vet jo heldigvis st du ikke er noen "snylter", men en hardt arbeidende flott jente som ikke har valgt å ha de vanskene du har! Stå på videre, vi satser på at NAV skal bruke vettet slik at du vet at du har en stabil økonomi (om ikke en stor økonomi...)
Klem fra Mette

Unknown sa...

Tusen takk for gode ord der,Mette!
Håper du har fått sove leeeeenge idag :) Jeg er nok litt som gutten din... den dagen i uka jeg virkelig kan sove lenge da er det opp og hopp før sju... mens tidligere i uka har det stort sett vært hardt å stå opp ...
God helg til dere :)